Matematické súťaže
Žiaci našej školy sa každoročne zúčastňujú súťaže MAX a Matematický klokan.
Zriaďovateľ : Mestský úrad, Francisciho nám., 981 01 Hnúšťa
Vedenie školy : Mgr. Eva Fabová riaditeľka školy
Mgr. Jaroslav Bubánsky zástupca riaditeľa školy
Mgr. Janka Karabínošová výchovný poradca
Rada školy : predseda Mgr. Janka Verončíková
Tajomník Mgr. Štefan Rebo
Metodické združenie ročníkov I.-IV. : vedúci Mgr. Miroslav Belic
Predmetová komisia jazyk slovenský a dejepis : vedúca Mgr. Viera Kolimárová
Predmetová komisia prírodné vedy : vedúca Mgr. Iveta Zemanovičová
Predmetová komisia výchovné predmety : vedúci Mgr. Štefan Rebo
Koordinátor protidrogovej výchovy : Mgr. Martina Slimáková
Koordinátori enviromentálnej výchovy : Mgr.Viera Kolimárová
Mgr. Božena Hrušková
Koordinátor rodičovskej výchovy : Mgr. Bibiána Vološčuková
Školský klub detí : vedúca Eva Ďurindová
Špeciálny pedagóg : Mgr. Erika Molnárová
Hospodárka : Eva Bábelová
Vedúca školskej jedálne : Viera Ridzoňová
Predseda rodičovskej rady : Viera Repáková
Zamestnanecká rada školy : Mgr. BarboraFóldiová
Mgr. Emília Urbanová
Viera Ridzoňová
Počet žiakov k 15.9.2006 v ročníkoch I.-IV. 202 žiakov, v ročníkoch V.-IX. 223 žiakov, celkom
v ročníkoch I.-IX. 425 žiakov.
V školskom roku 2006/07 na škole bolo 29 integrovaných žiakov :
- mentálny postih 3 žiaci
- narušená komunikačná schopnosť 1 žiak
- telesne postihnutí žiaci 2 žiaci
- vývinové poruchy správania 9 žiakov
- vývinové poruchy učenia 14 žiakov
Školský klub detí v troch oddeleniach navštevovalo 112 žiakov. Počet žiakov zapísaných v školskej
jedálni bol nasledovný :
- ZŠ NR 227 žiakov
- DOŠ 5 žiakov
- Gymnázium 115 žiakov
- dospelých stravníkov 56
K 15.2.2007 do I. ročníka bolo zapísaných 54 žiakov. Počet žiakov v IX.ročníku bol 36.
Všetci žiaci IX.ročníka boli prijatí na stredoškolské štúdium nasledovne :
- gymnázium 4 žiaci
- stredné odborné školy 11 žiakov
- stredné odborné učilištia : štvorročné štúdium 5 žiakov
trojročné štúdium 2 žiaci
- združená stredná škola : štvorročné štúdium 4 žiaci
trojročné štúdium 3 žiaci
- spojená stredná škola : štvorročné štúdium 5 žiakov
trojročné štúdium 2 žiaci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
Výsledky koncoročnej klasifikácie v školskom roku 2006/07 |
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
ročník |
počet žiakov |
|
prospelo |
neprospelo |
neklasifikovaní |
|
|
|
|||||||||
I. |
58 |
|
52 |
6 |
0 |
|
|
|
|||||||||
II. |
43 |
|
43 |
0 |
0 |
|
|
|
|||||||||
III. |
51 |
|
50 |
1 |
0 |
|
|
|
|||||||||
IV. |
51 |
|
49 |
2 |
0 |
|
|
|
|||||||||
Spolu za |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
I.-IV.roč. |
203 |
|
194 |
9 |
0 |
|
|
|
|||||||||
V. |
39 |
|
33 |
3 |
3 |
|
|
|
|||||||||
VI. |
47 |
|
43 |
2 |
2 |
|
|
|
|||||||||
VII. |
52 |
|
45 |
6 |
1 |
|
|
|
|||||||||
VIII. |
50 |
|
50 |
0 |
0 |
|
|
|
|||||||||
IX. |
35 |
|
34 |
1 |
0 |
|
|
|
|||||||||
Spolu za |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
V.-IX.roč. |
223 |
|
205 |
12 |
6 |
|
|
|
|||||||||
Spolu za |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
I.-IX.roč. |
426 |
|
399 |
21 |
6 |
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
Priemerný prospech v jednotlivých ročníkoch |
|
|
||||||||||||||
I.stupeň |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
Predmet |
I.ročník |
|
II.ročník |
III.ročník |
IV.ročník |
|
|
|
|||||||||
Slov.jazyk |
1,84 |
|
1,76 |
2 |
1,86 |
|
|
|
|||||||||
Matematika |
1,66 |
|
1,69 |
2 |
2 |
|
|
|
|||||||||
Vlastiveda |
0 |
|
0 |
1,61 |
1,87 |
|
|
|
|||||||||
Prírodoveda |
0 |
|
0 |
1,97 |
1,55 |
|
|
|
|||||||||
Prvouka |
1,45 |
|
1,41 |
0 |
0 |
|
|
|
|||||||||
Nemecký jazyk |
0 |
|
0 |
2,68 |
2,33 |
|
|
|
|||||||||
Anglický jazyk |
0 |
|
0 |
1,33 |
1,44 |
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
II.stupeň |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
Predmet |
V.ročník |
|
VI.ročník |
VII.ročník |
VIII.ročník |
IX.ročník |
|
|
|||||||||
Slov.jazyk |
2,79 |
|
2,57 |
2,94 |
2,87 |
2,7 |
|
|
|||||||||
Anglický jazyk |
2,32 |
|
2,31 |
2,42 |
2,39 |
2,54 |
|
|
|||||||||
Nemecký jazyk |
3,25 |
|
2,29 |
3,53 |
3,19 |
3,17 |
|
|
|||||||||
Ruský jazyk |
0 |
|
3,66 |
3,66 |
0 |
3,62 |
|
|
|||||||||
Matematika |
2,73 |
|
2,63 |
3,07 |
3,2 |
2,87 |
|
|
|||||||||
Prírodopis |
2,09 |
|
1,87 |
2,36 |
2,65 |
2,31 |
|
|
|||||||||
Dejepis |
2,57 |
|
2,15 |
2,58 |
2,67 |
2,87 |
|
|
|||||||||
Zemepis |
2,42 |
|
2,06 |
2,68 |
2,21 |
2,36 |
|
|
|||||||||
Občianska n. |
0 |
|
0 |
2,14 |
0 |
2,09 |
|
|
|||||||||
Fyzika |
0 |
|
2,39 |
2,76 |
2,83 |
1,99 |
|
|
|||||||||
Chémia |
0 |
|
0 |
0 |
3 |
2,93 |
|
|
|||||||||
Hudobná vých. |
slovné hodn. |
|
slovn.hod |
Slovné hod. |
Slovné hodn. |
Slovné |
|
|
|||||||||
Telesná vých. |
slovné hodn. |
|
slovne h. |
Slovné hod. |
Slovné hodn. |
Slovné |
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
Školská dochádzka žiakov v školskom roku 2006/07 |
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
I.polrok |
|
|
|
I.-IV.roč. |
V.-IX.roč. |
Spolu |
|
|
|
|
|||||||
Počet vymeškaných hodín |
|
8 909 |
15 950 |
24 859 |
|
|
|
|
|||||||||
Z toho ospravedlnených |
|
8 841 |
14 471 |
23 312 |
|
|
|
|
|||||||||
Z toho neospravedlnených |
|
68 |
1 479 |
1 547 |
|
|
|
|
|||||||||
Priemer na 1 žiaka ospravedlnených |
43,76 |
65,77 |
55,24 |
|
|
|
|
||||||||||
Priemer na 1 žiaka neospravedlnených |
0,33 |
6,72 |
3,66 |
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
II.polrok |
|
|
|
I.-IV.roč. |
V.-IX.roč. |
Spolu |
|
|
|
|
|||||||
Počet vymeškaných hodín |
|
8 926 |
18 405 |
27 331 |
|
|
|
|
|||||||||
Z toho ospravedlnených |
|
8 738 |
15 040 |
23 778 |
|
|
|
|
|||||||||
Z toho neospravedlnených |
|
188 |
3 365 |
3 553 |
|
|
|
|
|||||||||
Priemer na 1 žiaka ospravedlnených |
43,04 |
67 |
56 |
|
|
|
|
||||||||||
Priemer na 1 žiaka neospravedlnených |
0,926 |
15 |
8 |
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Spolu za školský rok 2006/07 |
I.-IV.roč. |
V.-IX.roč. |
Spolu |
|
|
|
|
||||||||||
Počet vymeškaných hodín celkom |
17 835 |
34 355 |
52 190 |
|
|
|
|
||||||||||
Z toho ospravedlnených |
|
17 579 |
29 511 |
47 090 |
|
|
|
|
|||||||||
Z toho neospravedlnených |
|
256 |
4 844 |
5 100 |
|
|
|
|
|||||||||
Priemer na 1 žiaka ospravedlnených |
41,55 |
70 |
111 |
|
|
|
|
||||||||||
Priemer na 1 žiaka neospraveldnených |
0,6 |
11 |
12 |
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Výsledkom porovnania školskej dochádzky žiakov počas I. a II. polroka je zhoršenie ukazovateľov
počtu neospravedlnených hodín v II. polroku. Školskú dochádzku sme riešili pravidelne každý mesiac.
Neospravedlnené hodiny sme oznamovali na Úrade práce, soc.vecí a rodiny, vysunuté pracovisko
v Hnúšti, upozorňovali rodičov, oznamovali polícii a spolupracovali so Soc.úradom v Rimavskej
Sobote.
Tieto postupné kroky nám umožnili riešiť radikálne 1 žiačku a 2 žiakov – záškolákov, ich
umiestnením v reedukačných ústavoch. Ďalších záškolákov budeme riešiť v budúcom školskom roku.
So školskou dochádzkou súvisí aj prospech a správanie. Žiaci, ktorí neprospeli alebo boli
neklasifikovaní, väčšinou patrili medzi záškolákov.
Aj hodnotenie správania žiakov počas I. a II. polroka má zhoršenú tendenciu v II. polroku. Tieto
výsledky ovplyvnil nárast neospravedlnených hodín a agresivity medzi žiakmi.
Agresívne správanie žiakov sme riešili v spolupráci s rodičmi, výchovným poradcom, špeciálnym
pedagógom a v niekoľkých prípadoch aj políciou.
Znížená známka zo správania |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II.polrok |
|
|
|
I.-IV.roč. |
V.-IX.roč. |
|
|
|
|
|
počet žiakov so zníženou známkou |
|
|
|
|
|
|
|
|||
zníž.známka zo správania 2.stupňa |
4 |
17 |
|
|
|
|
|
|||
zníž.známka zo správania 3.stupňa |
1 |
14 |
|
|
|
|
|
|||
zníž.známka zo správania 4.stupňa |
0 |
1 |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
M O N I T O R 2007 - V Ý S L E D K Y |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Žiaci IX.ročníka dosiahli nasledovnú priemernú percentuálnu úspešnosť: |
|
|||||||||
matematika - 50,1% |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Jazyk slovenský - 53,8% |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UČEBNÉ PLÁNY |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V i. a II.ročníku sme vyučovali podľa učebných plánov V 1 , v II.a IV.ročníku |
|||||||||
podľa učebných plánov V 3 |
|
jazykový variant a v V.-IX.ročníku podľa učebného |
||||||||
plánu V 3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nepovinné predmety
Aj v školskom roku 2006/07 sme posilnili vyučovanie cudzích jazykov nepovinnými predmetmi anglického a nemeckého jazyka. Okrem týchto hodín mali žiaci možnosť navštevovať nepovinný predmet práca s počítačom.
Prehľad nepovinných predmetov – cudzie jazyky:
I.ročník – anglický jazyk – 2 hodiny
II. ročník – anglický jazyk – 2 hodiny
VI. ročník – anglický jazyk – 2 hodiny, nemecký jazyk 1 hodina
VII. ročník – anglický jazyk – 1 hodina, nemecký jazyk 1 hodina
VIII. ročník – anglický jazyk – 2 hodiny, nemecký jazyk 1 hodina
IX. ročník – anglický jazyk - 1 hodina
Výpočtová technika :
I. ročník – 1 hodina
II. ročník – 2 hodiny
III. ročník – 1 hodina
IV. ročník – 1 hodina
V. ročník – 2 hodiny
VI. ročník – 2 hodiny
VII. ročník – 2 hodiny
VIII. ročník – 2 hodiny
IX. ročník – 1 hodina
Učebné plány umožňujú využívať rozširujúce hodiny v ročníkoch VII., VIII. A IX.. V jednotlivých triedach sme ich vyučovali nasledovne :
VII. A – slovenský jazyk VIII. B - matematika
VII. B – matematika IX.A – slovenský jazyk
VIII.A – slovenský jazyk IX.B – matematika
Počet zamestnancov
- interní pedagogickí zamestnanci - 24
- v ročníkoch I.-IV. – 8
- v ročníkoch V.-IX – 16
- vychovávateľky – 3
- výchovný poradca – 1
- externí učitelia – 2
- špeciálny pedagóg – 1 ( na úväzok O,4 )
Všetci pedagogickí zamestnanci spĺňali predpísanú kvalifikáciu.
Nepedagogickí zamestnanci :
- hospodárka 1
- školník 1
- upratovačky 5
- vedúca ŠK 1
- kuchárky 5
VZDELÁVANIE PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKOV ŠKOLY
Práca s počítačom – 8 pedagogických zamestnancov
ASC agenda – 3 pedagogickí zamestnanci
Projektovanie výučby a didaktické testy – 2 pedagogickí zamestnanci
Etická výchova – 7 pedagogických zamestnancov
Kurz anglického jazyka – 3 pedagogickí zamestnanci
Integrované tematické vyučovanie – 2 pedagogickí zamestnanci
I. kvalifikačná skúška – 2 pedagogickí zamestnanci
Vzdelávanie koordinátora protidrogovej výchovy – 1 pedagogický zamestnanec
Prečo sa deti nechcú učiť prírodovedné predmety – 1 pedagogický zamestnanec
Rozširujúce štúdium biológie – 1 pedagogický zamestnanec
AKTIVITY A PREZENTÁCIA ŠKOLY NA VEREJNOSTI
Vzdelanie ako spoločenská sila je mimoriadna hodnota overená ako bohatstvo krajiny, zároveň aj
nákladná činnosť.
Denne sa stretávame s pojmami ekonomika, informatika, vzdelávanie, tvorivosť, aktivita. Každý
z týchto pojmov má svoje opodstatnenie v bežnom živote i v škole na vyučovaní aj mimo neho.
Na škole sme sa počas školského roka 2006/07 snažili slová premeniť na činy a aktivitách žiakov
a učiteľov školy.
Talentovaných žiakov sme zapájali do súťaží rôzneho zamerania. Organizovali sme školské kolá,
z ktorých úspešní žiaci postúpili na kolá okresné, v prípade úspešného umiestnenia na krajskú,
a dokonca aj na celoštátnu súťaž.
Zúčastnili sme sa nasledovných súťaží :
Drienčany – prednes pôvodnej slovenskej rozprávky – účasť 2 žiačky
Šaliansky Maťko – okresné kolo – 2 žiačky
Timravina studnička – okresné kolo – 1 žiačka
Deň štúrovskej poézie – Vyšný Skálnik – regionálne kolo, účasť 2 žiačky, 3.miesto v I.kategórii
Rozprávkové vretienko – 1 žiačka postup na okresné kolo
Zlatá krajina – súťaž vo vlastnej tvorbe – účasť 2 žiačky
Hviezdoslavov Kubín – školské kolo, účasť 18 žiakov:
8 žiakov postup do obvodného kola
1 žiačka získala 3.miesto v okresnom kole
Hrebendova kapsa – 11 prác vlastnej tvorby, získali sme 2.miesto a čestné uznanie
Mináčov Klenovec – 6 prác vlastnej tvorby, 1 práca ocenená
Prírodovedné súťaže
Matematická olympiáda – účasť 4 žiakov v okresnom kole
Pytagoriáda – účasť 4 žiakov v okresnom kole
Matematická korešpondenčná súťaž – zapojených 8 dvojíc žiakov z V. a VII. Ročníka a 3 žiaci individuálne. Všetci žiaci boli vyhodnotení ako úspešní riešitelia v rámci Slovenska a získali osvedčenie „ Bystrá hlavička“. Jedna dvojica riešiteľov získala hviezdičku za riešenie.
Geografická olympiáda – účasť 8 žiakov v okresnom kole
Chemická olympiáda – účasť 1 žiaka v okresnom kole
FyziQ – korešpondenčná súťaž, zapojení 4 žiaci, ktorí boli vyhodnotení ako úspešní riešitelia v rámci Slovenska a získali diplom s vecnou cenou.
Biologická olympiáda kategória E Poznaj a chráň, odbor zoológia – 4.miesto v okresnom kole, odbor botanika – 3.miesto v okresnom kole, postup na kraj a dve 4.miesta v okresnom kole.
Kategória D – 1.miesto v okresnom kole.
Súťaže z cudzích jazykov
Olympiáda z nemeckého jazyka – 4.miesto v okresnom kole
Olympiáda z anglického jazyka – 6.miesto v okresnom kole
Súťaže z výchovných predmetov
Hviezdička – súťaž v speve – 3.miesto
Výtvarné súťaže
Vesmír očami detí, Marťanská vlajka zdravia, Talent – umenie – kumšt, Namaľuj si zdravie, Ex libris, Maska pre planétu Zem, Projekt – umenie zblízka, Dobšinského rozprávkový svet – 1.miesto
Telovýchovné súťaže
Cezpoľný beh – Brezno – majstrovstvá SsAZ – krajská súťaž
- chlapci – 2. miesto, 8.miesto a 9. Miesto
- dievčatá – 4.miesto a 6.miesto
Majstrovstvá SsAZ – jednotlivci – Považská Bystrica
- chlapci – beh na 150 m – 13.miesto
Beh na 1 000 m – 5.miesto
Skok do diaľky – 11.miesto
Skok do výšky – 5.miesto
Vrh guľou – 2.miesto
Hod kriketovou loptičkou – 1.miesto
- dievčatá – beh na 60 m – 5.miesto
skok do diaľky – 11.miesto
beh na 150 m – 12.miesto
skok do diaľky – 13.miesto
hod kriketovou loptičkou – 2.miesto
- dievčatá – prípravka – beh na 150 m – 3.a5.miesto
Majstrovstvá Slovenskej republiky – viacboj všestrannosti
Starší žiaci – chlapci – 2.miesto Ján Kožiak
Súťaže v ročníkoch I.-IV.
Hviezdoslavov Kubín – 1.miesto v obvodnom kole – próza, 1.miesto – poézia
Hrebendova kapsa – úspešná účasť žiakov IV. ročníka
Šaliansky Maťko – 2.miesto v okresnom kole
Dobšinského Zlatá podkova, zlaté pero, zlatý vlas – 1.miesto v okresnom kole a veľký úspech –
1.miesto v Slovenskej republike
Rozprávkové vretienko – 1. miesto v okresnom kole
Hviezdička – 3.miesto
MAkS – zapojení 8 žiaci 4.ročníka, úlohy riešili úspešne
Pytagoriáda – 7 úspešných riešiteľov v školskom kole
Prírodovedná súťaž – Rastliny a zvieratká našich lesov – 1.miesto v okresnom kole
Výtvarné súťaže – Marťanská vlajka zdravia, Vesmír očami detí, Polícia očami detí, Namaľuj si
zdravie, Vojaci, Požiarnici očami detí
Telovýchovné súťaže – letný viacboj všestrannosti - dievčatá 2.a 3.miesto
chlapci 3X3.miesto
- vybíjaná chlapci – obvodné kolo 2.miesto
AKTIVITY ŠKOLY
Deň holokaustu
Imatrikulácia prvákov
Spoločné akcie ZŠ a MŠ – súťaživé hry, škôlkari na našom dvore, na našich vyučovacích hodinách
Európsky deň jazykov
Starí rodičia a vnuci – kultúrny program
Týždeň vzdelávania – čítanie rozprávok za účasti rodičov v I. a II. ročníku
- návšteva v MsK
- stretnutie detí a rodičov v počítačovej učebni
- III. A IV. Ročník – beseda v MsK, práca s encyklopédiou
Vianočný kultúrny program – Príbeh malého princa
Krstenie kalendára
Zápis do I. ročníka
Európsky týždeň akcií boja proti rasizmu : - popoludnie porozumenia
- relácia do školského rozhlasu
- výtvarná súťaž
- rasizmus – v čom je problém
- príprava násteniek
Karneval – fašiangový
Deň otvorených dverí
Škola v prírode – Račkova dolina 14.5.-24.5.2007
Základný plavecký výcvik 3. A 6. Ročník
Besedy v ročníkoch V.-IX. s mestskou políciou v Hnúšti na tému :Šikanovanie a iné nedostatky
v správaní sa detí
Praktické ukážky 1.pomoci
Besedy : Boj proti drogám
Žiacky milionár
Rekreačné popoludnie v ŠKD , stolnotenisové súťaže, výtvarné súťaže, súťaže v speve
Jazyková zábavná súťaž : Ukáž, čo vieš – pre roč. V.-IX.
Beseda s pracovníkmi Úradu práce v Rimavskej Sobote – poradenstvo o možnostiach výberu strednej
školy pre žiakov IX. ročníkov
Žiacky parlament – pravidelné zasadnutia
Vydávanie školského časopisu : „Školák“
Starostlivosť o hrob neznámeho vojaka
Knižné hody v spolupráci s MsK
M D D
Farebný deň
Rozlúčka so šlabikárom
Exkurzie: Deň Zeme – Šomoška, vodná nádrž Klenovec
- výstava múzea SNP- projekt Vagón
- tragické osudy ľudí počas holokaustu v r.1939-1945
- Gemersko-malohontské múzeum v Rimavskej Sobote a historické námestie pre
V.ročník
- komplexná exkurzia Antol – Banská Štiavnica- Kremnica- Kremnické bane –
Geografický stred Európy pre VI. A VII. Ročník
- pamätná izba Vladimíra Mináča pre IX. ročník
- ozdravovací pobyt v Leptokárii – Grécko
- Betliar , Krásna Hôrka, aragonitová jaskyňa, minerálny prameň Rimavské
Brezovo – pre žiakov I.-IV. ročníka
ZÁUJMOVÉ KRÚŽKY
V školskom roku 2006/07 škola vydala 425 vzdelávacích poukazov, prijala 306 ks. Žiaci pracovali v záujmových útvaroch : Technický, Literárno – recitačný, Zábavná matematika, Internetový, Tanečný, Basketbalový I., Basketbalový II., Hevi klub – krúžky pre V.-IX.ročník,
Moderná hudba, Loptové hry, Matematický, Ručné práce, Zdravotnícky, Šikovné ruky – pre ročníky I.-IV.
Finančné prostriedky získané na vzdelávacie poukazy škola použila na mzdy pre vedúcich záujmových útvarov, zakúpenie materiálu potrebného na prevádzku a na úhradu elektrickej, tepelnej energie a vody.
PROJEKTY: Mliečna liga, škola podporujúca zdravie, Orava, Infovek, Proforient – realizované
ENVIRO, Jazykové laboratóriá, Hobby trieda – pripravované
Výsledky inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v dňoch od 27.3.2006 – 30.3. 2006
Škola v celkovom hodnotení získala hodnotenie 1,14 ( dobrý ), pre porovnanie hodnotenie dosiahnuté na základných školách v rámci SR je 0,93, v rámci banskobystrického kraja 0,72. Získali sme vyššie, nadpriemerné hodnotenie.
PRIESTOROVÉ A MATERIÁLNO-TECHNICKÉ PODMIENKY ŠKOLY
Priestorové podmienky sú vo vzťahu počtu žiakov a pracovným podmienkam učiteľov sčasti vyhovujúce. Triedy sú zariadené starším nábytkom, vo dvoch triedach novým. Na vyučovanie sa využívajú odborné učebne, školské dielne, školský pozemok, školská kuchynka, učebňa výpočtovej techniky, fyziky, chémie, prírodopisu, hudobnej výchovy, cudzích jazykov, učiteľská knižnica, telocvičňa, posilňovňa. Škola má dostatok učebníc, vybavenie učebnými pomôckami je uspokojivé. Kabinety sa podľa možností vybavujú novými učebnými pomôckami. Školu tvoria: A – blok, B – blok, telocvičňa, školské dielne, budova ročníkov I.-IV.. Pri škole je aj školská jedáleň.
Súčasťou školy je ŠKD, ktorá činnosť realizuje v kmeňových triedach v ročníkoch I.-IV.. Psychohygienické požiadavky detí sú na škole rešpektované. Pitný režim a mliečny program sa realizuje.
Každoročne sa škola snaží materiálno-technické podmienky vylepšovať.
V školskom roku 2006/07 vďaka nášmu zriaďovateľovi Mestskému Úradu v Hnúšti sme odstránili statickú poruchu na rohu telocvične. Následne sme obnovili fasádu telocvične, izoláciu steny telocvične, vymenili sme všetky okná za plastové . Nakoniec sme telocvičňu svojpomocne vymaľovali. Pri maľovaní telocvične nám najviac pomohli páni : Š. Zajak, Ing. J. Remeň, J. Tomenga, Mgr. M.Bračo, Ing. J. Tóbik, Ing.J. Šmatlák, I. Černák, Ing. M. Polák, Mgr. M. Sýkora, J. Stieranka, M.Vojtek, M.Beňuš, M.Petrok,Ľ. Marčini, ktorým touto cestou veľmi pekne ďakujeme.
Počas letných prázdnin sme obnovili náter strechy nad ŠJ, vymenili podlahovú krytinu v 2 triedach, vymaľovali 2 triedy po IX.A a IX.B, obnovili náter na tabuliach, na školských laviciach, vymenili osvetlenie v kancelárii hospodárky, zástupcu riaditeľa a v riaditeľni a mnoho ďalších malých opráv na školskom nábytku ako aj na budovách školy.
STRATEGICKÉ CIELE ŠKOLY
1. Skvalitňovať výchovno-vyučovací proces s dôrazom na :
- počítačovú gramotnosť žiakov
- vyučovanie cudzích jazykov
- využívanie netradičných metód vo vyučovaní
- rozvíjanie kreativity
- využívanie motivácie – pochvalou, pozitívnym príkladom, spravodlivým hodnotením
- ďalšie vzdelávanie pedagógov
2.Rozvíjať citovú výchovu a prosociálne správanie :
- využívanie pozitívneho vzoru príkladu
- využívanie metódy požiadaviek
- využívanie metódy presvedčovania
- využívanie metódy povzbudzovania
- u žiakov rozvíjať kompetencie pre cítenie prežívanie, rozvíjať ich city a emócie
- učiť žiakov žiť s inými, učiť ich komunikovať a vytvárať dobré medziľudské vzťahy
3. Humanizovať prístup k žiakom podľa jeho schopnosti a potrieb :
- využívať hodnotenia činností a úrovne rozvoja kognitívnych funkcií žiaka
- využívať sebahodnotenie žiaka
- umožniť talentovaným žiakom prípravu na rôzne súťaže
- rešpektovať individuálne pracovné tempo žiakov
Stanovené ciele škola plní priebežne na vyučovaní aj mimo vyučovania. V plnení strategických
cieľov budeme pokračovať aj v školskom roku 2007/08
SLABÉ STRÁNKY ŠKOLY
Budova ročníkov V.-IX. si nutne vyžaduje opravu fasády, výmenu okien, náter strechy, výmenu
podlahovej krytiny v triedach, výmenu školského nábytku, rekonštrukciu sociálnych zariadení.
Budova ročníkov I.-IV. – oprava strechy, výmena podlahovej krytiny v triedach, zakúpenie
školského nábytku.
Docieliť zníženie rýchlosti áut na hlavnej ceste, cez ktorú žiaci musia prejsť z časti Kolónia a z Ulice 1.mája.
Na zvýšenie úrovne výchovy a vzdelávania je potrebné zakúpiť PC.
Nevysporiadané pozemky v areáli školy a pod budovami ZŠ.
SILNÉ STRÁNKY ŠKOLY
Škola má vyhovujúcu polohu, kvalifikovaných pedagogických pracovníkov , pomerne stabilný počet
žiakov, dobrú spoluprácu s rodičmi žiakov, kladné hodnotenie ŠŠI, záujem zo strany pedagógov
o ďalšie vzdelávanie.
ZÁVER
Počas celého školského roka sme pokračovali v dobrej spolupráci s našim zriaďovateľom Mestským
úradom v Hnúšti, Obecným úradom v Rimavskom Brezove, s materskými školami, políciou, školami
v meste a okolí, Mestským Kultúrnym strediskom v Hnúšti, s Mestskou knižnicou v Hnúšti, v ktorej
pracuje HEVI klub.
Veľmi kladne hodnotím spoluprácu s našim Rodičovským združením, ktoré nám pomáha pri kúpe
učebných pomôcok a financovaní ďalších aktivít školy.
Na záver chcem vyjadriť úprimné poďakovanie uvedeným inštitúciám za spoluprácu ako aj
učiteľom školy, vychovávateľom a rómskym asistentkám za ich svedomitú prácu.
V Hnúšti, dňa 2.októbra 2007 ––––––––––––––––––––––––
Riaditeľka školy